Czym jest SEO?
Z wyszukiwarek internetowych korzystamy każdego dnia - niezależnie czy jest to Google, Bing, Yahoo czy nawet Seznam. Po wpisaniu dowolnego zapytania sprawdzamy, który z wyników zamieszczonych w pierwszej dziesiątce (a czasem drugiej, trzeciej, czwartej… i tak dalej) prawdopodobnie najlepiej spełni nasze potrzeby. Każdej firmie zależy, żeby to właśnie ich strona internetowa miała szansę przykuć uwagę użytkownika. I za to właśnie odpowiada SEO.
SEO a pozycjonowanie WWW
SEO, czyli optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych (Search Engine Optimization), często określana jest w Polsce jako pozycjonowanie stron. Obecnie traktuje się te pojęcia zamiennie, choć ze ściśle technicznego punktu widzenia, pozycjonując witrynę mamy na myśli wyłącznie działania prowadzone poza nią, a optymalizując stronę internetową działamy w jej obrębie. Głównym celem SEO jest oczywiście poprawienie widoczności witryny w wyszukiwarce (zazwyczaj tylko lub przede wszystkim wyszukiwarki Google) na konkretne, wybrane wyrażenia kluczowe bądź na jak największą liczbę powiązanych fraz.
Co jest wykonywane w ramach SEO
Jak już wspomnieliśmy powyżej, pozycjonowanie składa się z dwóch rodzajów działań:
- on-page - jest to optymalizacja samej witryny pod kątem znajdujących się na niej treści, a także dostosowaniem jej kodu źródłowego, wyglądu i działania do ogólnodostępnych wytycznych (w przypadku Google są to wytyczne dla webmasterów),
- off-page - wszelkie działania prowadzone poza stroną mające na celu poprawienie jej widoczności, w tym pozyskiwanie linków odsyłających do witryny.