Autorytet domeny
Wiemy już, że content powinien być wysokiej jakości, odpowiadając na potrzeby i oczekiwania użytkownika. Właśnie to stanowi przepis na skuteczne pozycjonowanie, aby Google docenił treści, prezentując je lepiej i wyżej w wyszukiwarce. Docenią je również Internauci, udostępniając i linkując do nich z wartościowych stron. Jednak czy na pewno tylko linki do podstrony i dobry content mają znaczenie? Teoria autorytetu domeny nie do końca potwierdza takie założenia, budząc kontrowersje w środowisku firmy pozycjonujących i optymalizujących strony internetowe.
Czym jest?
Autorytet domeny to teoria, zgodnie z którą linki przychodzące prowadzące do poszczególnych podstron automatycznie podnoszą wartość całego serwisu. Dzięki temu podstrony, które posiadają niewiele linków przychodzących lub wiele niskiej jakości (a nawet zero jakichkolwiek odnośników!), nadal mogą rankingować w wyszukiwarce Google.
Czy naprawdę istnieje?
Jak często na wpisane zapytanie pojawiły się Tobie podstrony ze znanych serwisów, które nie spełniły Twoich potrzeb i oczekiwań, a jednocześnie sam content był najwyżej średniej jakości? Pewnie nie raz spotkałeś się z taką sytuacją. A mimo to, te podstrony rankingowały - dlaczego? Ponieważ sama domena posiadała wystarczająco duży autorytet „w oczach” algorytmów Google, zapewniając często nawet tym gorszym podstronom wyższą pozycję.
Ale czy na pewną autorytet domeny istnieje? Nie jesteśmy w stanie tego potwierdzić - Google twierdzi, że nie. A firmy odpowiadające za profesjonalne i skuteczne pozycjonowanie nie potrafią się ze sobą zgodzić. Różne badania i studium przypadków też dają różne odpowiedzi. Warto jednak uwzględniać tę koncepcję przy prowadzonych działaniach optymalizacyjnych tak, aby pozycjonowanie miało większą moc.