Autorytet strony
Czynników rankingowych, które wpływają na pozycjonowanie w wyszukiwarce Google są setki - i ciągle ich przybywa. Na pewno do grupy najistotniejszych z nich należy autorytet strony. Musimy udowodnić algorytmom Google, że znamy się na tym, o czym piszemy i co oferujemy. Ale w jaki sposób możemy to osiągnąć? Odpowiedzią na to pytanie są linki przychodzące, które nadal mają znaczenie w profesjonalnym pozycjonowaniu stron WWW.
Content a eksperckość witryny
Każda witryna powinna dążyć do osiągnięcia wysokiego autorytetu. Jest to swego rodzaju potwierdzenie, że content znajdujący się na każdej podstronie jest rzeczywiście napisany przez ekspertów w swojej niszy - treści są prawdziwe i godne zaufania. Termin ten jest ściśle powiązany z tzw. E-A-T (ang. Expertise-Authoritativeness-Trustworthiness), czyli koncepcją eksperckości, autorytetu i zaufania, według której ręczni raterzy Google oceniają jakość stron internetowych.
Linki przychodzące
Jednak nie tylko content ma znaczenie. Duże (bądź nawet większe, jak sugerują niektóre badania) mają linki przychodzące z wartościowych witryn. Jeżeli na domenach również wyróżniających się wysokim autorytetem pojawiają się odnośniki do naszej witryny bądź poszczególnych jej podstron, może to wpłynąć pozytywnie na jej postrzeganie przez Google.
Za budowę naturalnego profilu linkowego odpowiada skuteczne pozycjonowanie stron internetowych. Należy jednak pamiętać, że istnieje bardzo cienka granica pomiędzy naturalnym pozyskiwaniem odnośników a działaniami niezgodnymi z wytycznymi Google.